Genieten van de feestdagen, zonder de extra kilo’s!

Tijdens deze dagen zijn lekker eten, heerlijke drankjes en veel gezelligheid volop aanwezig.

Kortom vol met verleidingen…Het hele jaar doe je je best op ‘health’ vlak en met de feestdagen lijkt dat allemaal teniet gedaan. Zonde! Maar om alles nou te laten staan… Ook zonde! Je hebt het helemaal zelf in de hand. Met deze 5 tips kun je je kilo’s tóch een beetje in bedwang houden. 

 1. Ontbijt 
Vergeet niet te ontbijten. Een maaltijd overslaan omdat men waarschijnlijk de rest van de dag veel calorieën binnen krijgt klinkt slim maar dat is het niet. Het is wetenschappelijk bewezen dat een goed ontbijt zorgt voor minder snack attacks gedurende de dag. Denk aan een lekkere kom havermout of een goed gevulde smoothie. 

2. Vocht 
Vergeet niet om veel te drinken gedurende de dag en nee, dan bedoelen we geen alcohol! Honger en dorst signalen worden nog wel eens verkeerd geïnterpreteerd door het lichaam. Een glas water drinken kan je hongergevoelens nog wel eens doen afnemen. Daarnaast is het vocht natuurlijk erg belangrijk voor je lichaam, probeer 1,5-2 liter water te drinken om je vochtbalans op peil te houden.  

3.  Balansdag 
Plan voor en na de feestdagen een lichtere dag qua voeding in. Neem op deze dagen meer fruit, groente en lichtere maaltijden. Op deze manier blijft je lichaam en gewicht in balans. 

4. Beweeg 
Geniet van een heerlijke work out in de frisse lucht of naar een sportschool of probeer een nieuwe sport uit. Daarnaast is het natuurlijk ook erg gezellig om met je familie een wandeling te maken. Quality time met je familie en fijn voor je lijf, win-win! 

5. Geniet 
Geniet van het warme gezelschap, het heerlijke eten en eventuele alcoholische drankjes. Het is tenslotte niets voor niets een feestdag! Dat ene extra toetje heeft heus geen huge impact op je lichaam. Onthoud goed dat het verschil niet wordt gemaakt in december, maar in de overige 11 maanden van het jaar!